Puppy update - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu Puppy update - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu

Puppy update

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Veroline, Marjolein & Kim

20 December 2011 | India, Agra

Bij deze wil ik een update schrijven over de puppies. Er is weer een hoop veranderd.

Logan, het pupje wat zwaar onderkoeld was, heeft het helaas niet gered. Hij leek zelf ook niet meer te willen, en is de nacht na dat we de blog schreven overleden.

Bruno, een duitse dog pup die puppyschurft had (Demodex)Hij was helemaal kaal en werd behandeld en begon weer een vachtje te krijgen. Het was een heel blije hond en altijd vrolijk. Helaas werd er een pup binnengebracht met Parvo, dit is erg besmettelijk en ook Bruno kreeg helaas Parvo. Doordat hij nog wel verzwakt was heeft hij het helaas niet overleefd..

De 3 monsters, Bennie, Josje en Akim maken het erg goed. Ze groeien hard en beginnen ook steeds meer uit te proberen. Ze slapen nog steeds bij ons op de kamer en vinden dit wel prima. Elke middag laten we ze spelen buiten met de "grote honden". Dit was in het begin natuurlijk erg spannend maar ze beginnen aardig in de groep te passen. Erg belangrijk want als wij hier niet meer zijn zullen ze zich toch moeten redden. Af en toe als ze te druk zijn worden ze goed op hun plek gezet door de andere honden, en zo leren ze hoever ze kunnen gaan.

2 weken geleden kwam er een man met een drachtige teef en al 2 geboren pupjes. De eigenaar vertelde dat er nog puppen in de teef zaten en dat ze er niet uitkwamen. Hij heeft 4 dagen gewacht voordat hij hiermee kwam want de pupjes die wel geboren waren, waren al 4 dagen oud vertelde hij. Geen kans meer dus dat de andere pupjes nog in leven zouden zijn. De moeder was erg uitgeput en moest geopereerd worden. Tijdens de operatie zijn er maar liefst 6 pupjes uitgehaald. Allemaal dood natuurlijk.. Erg triest om te zien zo maar het is helaas niet anders. De moeder was er de dagen na ook slecht aan toe,ze bleef erg zwak en gaf geen melk. We besloten samen met de dierenarts dat wij de zorg snachts op ons namen, en we de pupjes elke 3 uur zouden voeden. De dag erna hebben we ze wel weer bij de moeder gelegd om ze toch de warmte van de moeder te geven.
Helaas is ze de dag erna overleden, dat was wel even slikken want dit betekend dat we nu de zorg 24/7 op ons moeten nemen. Dit is iets wat we zonder na te denken meteen hebben gedaan. De eigenaar besloot de pups niet te willen en dus blijven ze bij PFA. Ze zijn nu inmiddels 19 dagen oud en hebben beide de oogjes open, elke dag beginnen ze wat meer op n echte hond te lijken haha.
Donderdag gaan we voor 3 dagen naar Jaipur en hier hebben we erg veel zin in, maar tegelijk maken we ons ook zorgen om "onze" pupselkinderen. Maar de buren nemen de zorg op zich en zullen goed voor ze zorgen.

Morgan, mijn favorietje!

Morgan is een pupje van ongeveer 4 tot 5 maanden. Toen ze werd binnengebracht had ze Parvo en hiervoor is ze behandeld. Gelukkig heeft Morgan het wel gered. Maar dat was nog niet het enige, Morgan kon namelijk niet lopen. Ze lag maar in haar mandje, en kon niks anders dan daar liggen schreeuwen om aandacht. We kwamen erachter dat ze haar rechter voor en achterpoot niet kon gebruiken, maar ze waren niet verlamd! Dit werd onze missie! We zijn met haar gaan oefenen, en hebben geprobereerd haar spieren wat soepeler en sterker te maken. Elke dag namen we haar een paar keer uit de mand om te oefenen, elke dag fysio! Na enkele dagen kon ze al zelfstandig staan, erg wankel maar ze stond zelfstandig! Een hele vooruitgang! We zijn nadat het zelfstandig staan beter ging een stapje verder gegaan. Na ongeveer een week kon ze steeds een klein stapje meer zetten. Wel bleef ze haar rechtervoorpootje ombuigen, dit zetten we steeds weer recht en na een paar dagen deed ze ook dit zelf!
Ze kan nu zelfstandig lopen! en ze gaat ook met de dag beter lopen,het lopen is na enkele weken inmiddels zelfs rennen geworden! En ze volgt ons nu overal! Het is echt een schatje! Ik merk dat sinds ze zichzelf goed kan voortbewegen ze zich wel redt hier tussen de andere honden. Ik zeg Missie geslaagd! We zijn supertrots op haar!

Ook zijn er nog een aantal andere pupjes, de meeste worden behandeld en weer teruggezet op de plek waar ze gevonden zijn. We worden elke ochtend blij verwelkomt door Morgan, Joy, Stacey, Bouncy en Isabel!Deze krijgen natuurlijk ook voldoende aandacht! Ik zal natuurlijk wat foto's plaatsen zodat jullie mee kunnen genieten van alle pupjes!

Dit was mijn update over de pupjes op PFA! Donderdag gaan we voor 3 dagen naar Jaipur en Veroline zal hier in het volgende blog uitgebreid over vertellen!

• 20 December 2011 - 13:49

Liesbeth:

Ahjoh..... je hebt genoeg plek voor een Morgan en een Benji en een herder puppeltje!!!

Mindy en Sparky zwaaien slaperig maar happy naar het baasje.

• 20 December 2011 - 14:05

Dorthe En Madelon:

Aaaaahhh johhh .... Morgan krijg beter leven als ze in nederland is, veel beter om ze hondje te helpen !!
    Beter dan hond uit nederland !!

• 20 December 2011 - 14:07

Ben En Marion:

Hoi meiden,
    Wat leuk dat het met die 2 kleintjes goed gaat, met jullie aandacht en liefde gaan ze het zeker redden, en met die 3 boefkes gaat het zeker goed komen, dat zijn echte kanjers, ze hebben natuurlijk ook hun namen mee.haha
    Ja en wat Morgan betreft, ben ik het wel met Liesbeth eens, zo.n schat kun je niet in India laten, nu je zover met hem gekomen bent., en ik denk dat onze Spanjaard het helemaal te gek zal vinden als er een lotgenootje uit India bijkomt. Heb je ook aan deze stage een levend souvenier overgehouden.(Dit is toch de laatste buitenland stage?)
    Veel groetjes en super veel plezier de komende dagen in Jaipur, lekker genieten meiden, want je hebt het verdiend.
    Mam - Ben - Benji
    (p.s. Moet van Benji zeggen dat zijn mand groot genoeg is)

• 20 December 2011 - 14:16

Veroline, Marjolein & Kim :

Morgan blijft gewoon hier, ze heeft hier een lekker leventje en heeft alle vrijheid. We hebben haar een duwtje in de goede richting gegeven om zichzelf hier goed te kunnen redden. De gezonde honden hebben een goed leven hier!

• 20 December 2011 - 14:35

Dennis & Eveline:

Jaaa wij zijn ook voor! Meenemen dat droppie!

• 20 December 2011 - 15:17

Dennis & Eveline:

Oeps.. we zagen te laat dat jullie je besluit al genomen hebben. Maar jullie hebben haar in ieder geval fantastisch geholpen! :-)

• 20 December 2011 - 15:24

Liesbeth.:

Ahhhhh Marley en Joy vind ik geweldig!!!!!! Mocht ik de loterij winnen dan mag je die wel meenemen voor me ;) En Morgan is een dropje om te zien, fijn dat jullie aanwezigheid zichtbaar is :) You girls rock!!

• 20 December 2011 - 15:42

Anja En Paul:

Meiden, we bewonderen jullie.

En dank, voor de steeds weer prachtig uitgebreide verhalen; we leren steeds meer dat een prettig dierenleventje tussen ons, mensen, niet vanzelfsprekend is. Gelukkig zijn er dan zulke schatten als jullie drie: petje af!

Veel groeten en heel véél plezier in Jaipur gewenst!

• 20 December 2011 - 17:20

Nicolette.:

Hoi meiden,
    Wat zien ze toch leuk uit de puppie's. Jullie doen goed voor ze zorgen. Vooral
    die Morgan zou goed bij Beji passen. Benji zou er goed voor zijn.

Heel veel groetjes van Nicolette.

• 20 December 2011 - 18:36

Liesbeth Elings:

Even door jullie site gebladerd.
    ik heb het nu te druk om alles te lezen maar gaat t zeker nog n keer doen.
    Wat ik gezien heb is al indrukwekkend.
    Ik wens jullie n super fijn weekend en geniet ervan.
    Tot ziens Lies en Ton

• 20 December 2011 - 18:54

Miranda:

Wat zijn jullie toch een kanjers. Wij zijn hier supertrots op jullie.
    De slaap halen jullie wel weer een keertje in, hoort erbij moet je maar denken. Isabel vond het supergrappig en ohhhhhhh wat een schatje. Het hondje dat Isabel heet. hahaha, gelijk hier de vraag is er ook een Bart?? Hoezo jaloers.
    Meiden, vooral zo doorgaan

• 20 December 2011 - 19:18

Marjon:

Heey Meiden,
    Echt super ontroerend al die puppies! En ze zien er ook zo magertjes uit :( Terwijl ik het las dacht ik, die Morgan zou ik echt meteen mee naar huis nemen, maar jullie hebben gelijk ook, niet alles kan mee naar huis. Knap dat jullie al zo rationeel kunnen denken, zou mij erg veel moeite kosten met al die zielig uitziende pupjes.
    Succes daar nog!
    xxx

• 20 December 2011 - 19:52

Akim:

Wat een schatjes zijn ze toch, bijna net zo schattig als jullie :P Ik kan wel snappen dat als je zo een beestje ziet je alles wilt doen om hem het leven beter te maken. En petje af voor jullie want het is zwaar met zoveel en dan niet te vergeten dat sommige ervan meer aandacht vereisen. Helaas is de werkelijkheid soms dat je ze niet allemaal kan redden, maar je word sterker door de voldoening die je krijgt al je bijvoorbeeld Morgan op zn eigen pootjes ziet staan en en beetje bij beetje lopen.

Veel plezier tijdens jullie kleine "vakantie" Be safe,let op elkaar, maar geniet vooral van jullie lekkere zachte bed even geen geblaf :P Ben al benieuwd naar het volgende blog van mn schattie :)

Doe een extra ai op de bol van die naamgenoot van me :P

Groetjes uit Vlissingen

• 20 December 2011 - 21:36

Ben En Martion:

Hoi meiden

Na het zien van die leuke pupsels kan ik jullie wel begrijpen, want je zou ze allemaal wel willen meenemen, dus eigenlijk heel verstandig, maar ik ben blij dat ik daar niet ben, want je kent me, ik zou het vreselijk vinden, en ze het liefst allemaal mee naar huis nemen
    Groetjes en knuffel ze allemaal maar van ons.
    Mam Ben en Benji

• 24 December 2011 - 21:06

Angela Mekes:

Hoi dames,

Iedere keer lees ik vol interesse jullie reisverslagen! Wat doen jullie toch geweldig werk! En het zal inderdaad vast soms moeilijk zijn maar ieder hondje dat wel sterk genoeg wordt, is toch mooi gered mede door jullie!!
    Bij deze wens ik jullie fijne kerstdagen en alle goeds voor 2012, geniet nog van de tijd die je nog hebt daar!
    Oh en ps, klopt het dat jullie graag naar het concert van Beth Hart wilden maar dit helaas tijdens jullie reis was??? (Kan dat ik t helemaal mis heb, maar dacht dat zij t was..) Mocht dat zo zijn, dan heb ik goed nieuws, 9 maart 2012 is ze in de 013!!!

Liefs,
    Angela