Laatste dagen in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Delhi

Door: Vero

Blijf op de hoogte en volg Veroline, Marjolein & Kim

19 Januari 2012 | India, Delhi

Nu het aftellen begonnen is, gaan de dagen snel voorbij. Eerst alles in pakken en schoonmaken bij PFA en natuurlijk afscheid nemen van alle lieve dieren die we zullen gaan missen, maar ook alle mensen van PFA gaan we missen. Toen we woensdag klaar waren met al het afscheid nemen op PFA, zijn we met de taxi eerst naar mevr. Surat haar huis gereden om de sleutels over te geven en om ook van haar afscheid te nemen. Na een laatste foto was het tijd om richting Delhi te gaan, de taxi it zou ongeveer 4 uur in beslag nemen (een lange zit duss). halfverwege was het lunchtijd, de lunch hebben we genuttigd in een restaurant genaamd country inn, een soort fastfood restaurant. daarna was het een kwestie van weer in de taxi stappen en verder op weg richting Delhi. In Delhi aangekomen hebben we eerst een dierenwinkel bezocht om nog wat borstels en dergelijke spullen te kopen die ze op PFA goed konden gebruiken. Na het nodige shoppen zijn we richting het hotel gegaan, daar aangekomen waren we erg moe.

Na even gerust te hebben, hebben we roomservice besteld en lekker op de kamer gegeten. Naja lekker, als je van koude pizza en koude kip houd was het lekker. voor ons niet echt voor herhaling vatbaar, om nog wat te kunnen doen zijn we nog even de straat op geweest om wat winkeltjes te bekijken. Wat een hoop mensen kom je buiten tegen als je zo op straat loopt, pffff overal waar je kijkt zijn er mensen. In Delhi wonen net zo veel inwoners als in heel Nederland, dus ja het is ook logische dat er overal mensen zijn.
Na een filmpje en een warme douche was het tijd om de bedden op te zoeken, deze waren heerlijk zacht.

's Ochtends, na een lekker ontbijtje zijn we onze dag begonnen met een tripje naar PFA Delhi, we wilden graag zien hoe het er hier aan toe ging. Daar aangekomen stonden we met onze mond vol tanden, wat een hoop dieren waren hier in vergelijk met Agra. Zo zitten er in het puppen hok ongeveer 80 pups, en ook zijn er nog 500 tot 600 volwassen honden. Tijdens de rondleiding hebben we vanalles gezien, een beetje hetzelfde als op Agra alleen alles in grotere getallen. Zo worden er 10 honden per dag binnen gebracht voor kastraties, terwijl in Agra maximaal 10 honden per week binnen kwamen voor het ABC-project. Ook was er een Nederlandse dierenarts aanwezig, die voor zes maanden vrijwilligers werk deed. We hebben een hoop gezien, en zouden graag ook daar wat dagen hebben geholpen maar dit is helaas niet meer mogelijk.

Na ons bezoek zijn we met een tuktuk naar de KFC gegaan om daar te lunchen, na de luch hebben we om onze periode goed af te sluiten onszelf getrakteert op een lekker ijsje van de baskin robins. Daarna hebben we nog wat geshopt en zijn we tevreden terug richting het hotel gegaan, om even bij te komen van de hele dag. Rond 8 uur zijn we richting Allure (restaurant) gegaan om daar onze laatste 'indische' maaltijd te nuttigen. voor totaal 833 rupee , dat is omgerekend ongeveer 12 euro, hebben we lekker gegeten. Nu terug in het hotel ons klaar maken om echt naar huis te gaan, de koffers zijn gepakt en nog een nachtje slapen en dan morgenochtend vroeg is het tijd om naar het vliegveld te gaan. Zo komt er een eind aan ons indische avontuur.

• 19 Januari 2012 - 16:55

Anja En Paul:

Lieve meiden,

We hebben graag en veel met jullie meegeleefd; een prachtig, leerzaam en emotioneel avontuur hebben jullie beleefd.

Erg bedankt voor het delen en de prachtige verhalen, we hebben er ook van genoten, ondanks de vaak zo verdrietige lotgevallen van de dieren daar. Ze zijn bij jullie in hele goede handen geweest!

Veel liefs, een goede thuisreis en een geweldige thuiskomst gewenst!

Paul en Anja

• 19 Januari 2012 - 16:57

Vera, Frank Francois:

heey luitjes

Weer lekker naar huis. Het was zeker wel mooi om te zien hoe het daar ging. en nu is er een eind gekomen aan een hele mooie ervaring die jullie hebben opgedaan. Je hebben het allemaal mooi opgeschreven voor ons als thjuisblijvers. We zien jullie morgenavond weer op Schiphol tot dan

• 19 Januari 2012 - 17:38

Ben En Marion:

Dit is dan ons laatste berichtje op deze site.
    Geweldig wat jullie daar in het verre India allemaal voor de dieren gedaan hebben, en wat hebben jullie een hoop meegemaakt.
    Wij vonden het iedere keer weer leuk en spannend om jullie belevenissen op deze manier te volgen.
    Maar wat zijn we blij dat jullie morgen weer thuis komen.
    Meiden jullie zijn kanjers
    Tot morgen op Schiphol
    Lieve groetjes Mam - Ben- en een super blije Benji

• 19 Januari 2012 - 17:54

Akim:

Hei schat, (en de andere schatjes :p ) De laatste avond in india :)
    Ik vond het leuk om jullie verslagen te lezen over wat jullie allemaal daar hebben meegemaakt.
    Ik ga het missen om over Akim te lezen af en toe, jammer dat jullie hem niet mee kunnen meenemen voor mij :p
    Ik hoop dat jullie morgen een goede reis zullen hebben, wij zullen op schiphol met open armen op jullie wachten :)

De laatste groetjes uit Vlissingen.

• 19 Januari 2012 - 18:06

Henrietta:

Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie leuke verhalen, ik zal de mails en verhalen missen. Een goede thuisreis.
    gr
    Rob, Henrietta, Mark en Kim

• 20 Januari 2012 - 07:30

Dennis En Eveline:

Hoi dames!

Straks weer terug in Nederland, zal opnieuw wel een cultuurshock zijn ;-)

Jullie hebben fantastisch werk verricht, echt goed gedaan.
    We vonden het erg leuk jullie verslagen te lezen, maar vanavond eindelijk weer in real life!

Tot heel snel,
    groetjes!

• 20 Januari 2012 - 13:41

Buuf Jacq:

Tot Strakkies ! xxx

• 20 Januari 2012 - 22:21

Buuf Jacq:

Oke het word morgen middag
    Gelukkig hebben jullie een hotel met ontbijt, een nacht rust en dan lekker naar huis
    Ja mama Marion heeft mij gebeld, so Lief...