Tripje Jaipur - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu Tripje Jaipur - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu

Tripje Jaipur

Door: Veroline

Blijf op de hoogte en volg Veroline, Marjolein & Kim

25 December 2011 | India, Agra

Ik begin deze weblog met een triest bericht, helaas is de dag voordat we naar Jaipur zijn vertrokken een van onze puppekinders overleden. Rebel was klein, had waarschijnlijk parvo en had een kou gepakt, ’s ochtends had ze nog de fles gehad maar bij de volgende fles was ze er helaas niet meer. Nu maar hopen dat Bear het red zonder zijn kleine zusje, in zijn eentje in de grote enge buiten wereld.

We zijn gister thuis gekomen van onze drie daagse vakantie, we zijn samen met Mevr. Surat, haar man, haar dochter Richa en diens vriend Peter met de trein naar Jaipur geweest. Zij gingen op zakenreis, en wij mochten mee als een soort van vakantie. Donderdag begon de dag voor ons heel vroeg, we moesten om half 4 klaar staan zodat de taxi ons kon ophalen, om 5 uur in de ochtend zou de trein namelijk vertrekken. Met z’n alle gingen we in de trein, de reis duurde ongeveer 4 uur en toen kwamen we om 9 uur aan in Jaipur. Daar stonden twee tuktuks klaar om ons naar het hotel te brengen, omdat het hotel overboekt was zijn we omgeboekt naar een ander hotel. Aangekomen bij het hotel waren nog niet alle kamers klaar, daarom hebben we met zijn alle film gekeken op één van de kamers om zo de tijd te doden. Na de film hebben we geluncht en om 3 uur stond er een taxi voor ons klaar om wat side seeing te gaan doen.

We zijn onze side seeing begonnen met het bezoeken van een tempel, in deze tempel waren verschillende goden te zien. De goden waren allemaal naakt afgebeeld, en hadden ieder hun eigen ruimte binnen de tempel. Na de tempel zijn we naar een textielfabriek geweest, in deze fabriek waren mensen druk bezig om met de hand de beddensprei, sjaals en sari’s te maken. Na een korte rondleiding kregen we een soort van ‘modeshow’, tijdens deze show kregen we verschillende soorten spreien, sjaals, slopen en sari’s te zien van verschillende soorten kwaliteiten. Marjolein en ik hebben allebei ook een sari gepast, dit was erg leuk maar niet echt praktische om te dragen. Het is ons duidelijk geworden dat ze over de gehele wereld importeren en dat verschillende merken later een label erop maken waardoor de waarde zogenaamd stijgt. Na het nodige gekocht te hebben was het tijd om naar de volgende bezienswaardigheid te gaan. Dit was een nagebootst dorp, hier speelden ze muziek, dansten ze, maakte ze hennatatoos en konden we kameel en olifant rijden. Ook waren er een hoop winkeltjes en mensen die shows gaven, van goochelaars t/m handlezers en toekomstvoorspellers. Er was een kraam waar ze traditionele kleding hadden, daarmee konden we op de foto en dat heb ik natuurlijk gedaan. Na alles gezien te hebben, gingen we dineren in hetzelfde dorp. We zaten aan een lange tafel en kregen alle een eigen plateau met Indische eten. Na het zien van het dorp zijn we terug gegaan naar het hotel, het was een lange dag geweest dus snel naar bed en op naar de volgende dag. Aangekomen op de kamer bleken er maar twee éénpersoonsbedden te staan met daartussen een tafeltje, een probleem dus. Er was ons beloofd dat er een extra bed geplaatst zou worden, dit is helaas niet gebeurd maar er was wel een matras op de grond gelegd. Hiermee was is erg blij, de bedden waren naar mij smaak net iets te zacht. Dus uiteindelijk hebben Kim en Marjolein op de bedden geslapen en ik op het matras op de grond. Het volgende punt waar we ook heeeeeeel blij mee waren was de douche, echt stromend water voor het eerst in 6 weken HEERLIJK.

Onze tweede dag begon met een Indische ontbijt, na het ontbijt snel tanden gepoetst en ons naar de taxi gehaast voor een nieuwe side seeing dag. We begonnen dit keer bij de shri lakshmi narayan tempel, hierbij was ook een klein museum waar we wat informatie vonden over de man die deze tempel heeft ontworpen. Na deze tempel zijn we snel doorgegaan naar het Albert Hall museum, hier kochten we een ticket voor 5 verschillende bezienswaardigheden. In het Albert Hall museum was een hoop te vinden over de geschiedenis van Jaipur, waar door de stad bekend is geworden, namelijk de kleurrijke versieringen en dergelijke. Na het museum zijn we doorgegaan naar de Hawa Mahal, het verhaal hierachter is dat de vrouwen die in dit gebouw leefde gewoon de straat op konden kijken zonder dat de mensen op straat ze konden zien. Het was een enorm groot gebouw met een enorm aantal ramen, via deze ramen had je een mooi uitzicht over de rest van de stad. Daarna zijn we snel doorgegaan naar de Jantar Mantar, dit is een astrologische observatorium. Er zijn 18 instrumenten, waarvan de meeste nog steeds werken. Na al deze dingen gezien te hebben zijn we gaan lunchen bij the rainbow, een restaurant met voor elk wat wils dus ook westers eten. Toen we weer voldaan en tevreden in de taxi waren gestapt zijn we verder gegaan met shoppen. Na een lange en volle dag zijn we weer terug gegaan naar het hotel, we hebben een film gekeken en genoten van de roomservice. Uiteindelijk toen de film was afgelopen zijn Kim en ik alsnog lopend naar de MC Donalds geweest, ze hadden een hoop vegetarische dingen maar ook een mc chicken. Terug in het hotel was het tijd om te douche en daarna ons warme bedje weer op te zoeken.

De derde dag begonnen we met een continental breakfast, dit bestond uit ei en toast. Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en uitgecheckt, snel de taxi in om de laatste uurtjes in jaipur nog goed te besteden. We zijn nog naar het Amber fort geweest, dit was een enorm fort met daarin het amber paleis. Na onze tour en het kopen van verschillende souvenirs zijn we terug gegaan richting het hotel om bij de mc donalds te lunchen, en te shoppen in de bazaar. Om 3 uur was het tijd om te verzamelen bij het hotel, om zo met zijn allen weer terug richting Agra te gaan. De trein zou vertrekken om 5 uur, maar vanwege allerlei storingen vertrok deze pas rond 6 uur. Waardoor we rond 10 uur ’s avonds aankwamen, na een half uurtje in de taxi kwamen we aan bij PFA. Moe maar voldaan van de reis wilden we snel naar huis en kijken hoe het ging met onze puppekinders, aangekomen stonden onze buren buiten en was alles donker. We mochten niet onze tuin in en moesten wachten tot de generator het deed, toen deze uiteindelijk aan was bleek ons hele huisje aan de buitenkant versierd te zijn met kerstversiersels. Echt super tof van onze buren dat ze daaraan hebben gedacht, nooit verwacht een echte verrassing dus.

Helaas heeft ons andere puppekind het niet overleeft, Bear is toen wij in Jaipur waren ook overleden.

Bij deze willen wij alle drie vanuit India iedereen een vrolijk kerstfeest wensen!!!

De foto’s van onze trip volgen snel

• 25 December 2011 - 13:04

Dag lieve meiden,

wat een prachtig verhaal mochten we weer genieten; het is af en toe net of we erbij zijn en het fantaseren en visualiseren begint een echt sport te worden.

Vanuit hier, in een grotendeels glinsterend Nederland, wensen Paul, Anja, Nick en Lex jullie een vrolijk kerstfeest maar vooral veel geluk!

Met liefs,
    Anja

• 25 December 2011 - 13:06

Anja En Paul:

Woww.. dat zijn al een paar prachtfoto's; benieuwd naar de rest!

• 25 December 2011 - 13:18

Denise:

eeej luitjess!
    Wel lekker dat jullie een paar daagjes hebben kunnen genieten en lekker gedoucht hebben met warm water en in een bed hebben kunnen slapen!!!
    Wel echt balen dat als je terug komt er een puppie overleden is!
    En hele mooie foto´s hebben jullie gemaakt, echt mooie gebouwen daar! Dat hebben ze weer niet in dit koude kikkerlandje...
    Heeel veeel succes daar nog! En binnenkort gaat je zussie lekker voor jullie koken in me nieuwe flatje! ben benieuwd wat je er van vind!!

Liefss!
    Denise!

• 25 December 2011 - 13:41

Ben En Marion:

Hoi meiden,
    Wat een prachtig verslag en wat hebben jullie een hoop mooie dingen gezien, tijdens jullie tripje, super van Mevr Surrat dat ze dit allemaal geregeld heeft.
    Wat een geweldige foto,s, en die sari,s staan jullie wel heel leuk.

Wat zal dat een luxe geweest zijn, een bed en een douche.
    En als je dan terugkomt en er is dan een verrassing van de buurtjes helemaal te gek, wat een lieve mensen, die zorgen voor de kerstsfeer daar.
    Heel veel groetjes en knuffels van ons
    Mam - Ben - en een poot van Benji

• 25 December 2011 - 13:52

Frank,Vera, Francois:

Heey ook van hieruit een prettig kerstfeest.
    Jammer dat het laatste puppy het ook niet heeft gehaald. Maar zo te horen was het wel echt mooi wat jullie hebben gezien. en volgens mij was het echt heerlijk die douche.

• 25 December 2011 - 21:24

Anja En Paul:

Dag meiden, genoten van alle foto's: fantastisch!

• 27 December 2011 - 20:39

Nicolette:

Meiden, wat is het toch mooi om steeds zo mooien verhalen te kunnen lezen wat jullie
    beleven. Jullie kunnen wel een boek schrijven wat jullie allemaal beleven. Ik wens
    jullie alvast een gelukkig nieuwjaar toe.

groetjes Nicolette.

• 28 December 2011 - 10:11

Yvonne En Jos:

Hoi lieverds,

na zelf een weekje weg gegeweest te zijn zonder internet, konden we meteen 2 verslagen lezen.
    Bij dat verslag van de puppies kregen we tranen in onze ogen, zo ontroerend hoe jullie Morgan hebben geholpen, zodat hij de rest van zijn leven niet liggend hoeft door te brengen. Ook jammer dat het soms anders afloopt.

Lief dat de buren op de puppies wilden passen terwijl jullie weg waren. Dat ze het niet hebben gehaald is niet leuk, maar ze hebben wel getoond dat ze wilde helpen.

Wat een mooie trip hebben jullie gemaakt. Mooi die foto's. En leuk die kleding die lullie te zien kregen en even aan konden doen. En wij in Egypte maar denken aan jullie,bij mooie shalws en kamelen e.d., maar die hebben jullie daar ook gezien. Wij hebben de kerstman op een kameel zien rijden. Bijzonder is het als je kerstversieringen ziet in een warm land. Dat zullen jullie ook wel gemerkt hebben.
    Veel liefs en alvast een gelukkig nieuwjaar,
    Tot skyps
    Yvonne en Jos

• 31 December 2011 - 13:21

Rens:

he dames, nou het zit er al weer bijna op! nog maar een paar weken, en dan al weer terug naar het koude landje! zal weer wennen zijn, maar hier wel weer lekker eten! dus zet ´m ook die laatste weekjes! alvast een gelukkig nieuwjaar jullie, geniet ervan en tot over 3 weken! xx

• 01 Januari 2012 - 00:59

Ben En Marion:

Hoi lieve schatten

Super gelukkig nieuwjaar van ons.
    Dat gaat zeker lukken, lekker over een paar weekjes weer thuis
    Wat zullen we blij zijn, om jullie weer lekker te kunnen knuffelen.
    Tot de 20e op Schiphol
    Lieve groetjes van ons.

Mama en Bennie en natuurlijk staat Benji op schiphol op jullie te wachten.

• 01 Januari 2012 - 18:43

Sjaa Lia Par Jos:

Hallo veroline en alle andere.
    Wij wensen jullie allen daarzo een gelukkig nieuwjaar en een gezond 2012 toe.
    Tot gauw weer in onze koude kikker landje.
    Groetjes van ons allemaal sjaak lian parama en remy en joshua

• 01 Januari 2012 - 20:37

Wat was dat leuk Marjolein en Kim,

Om jullie eventjes helemaal 'live' een gelukkig nieuwjaar te wensen; heel speciaal en we waren er allemaal gek mee :)
    Nu snel weer al die schattige puppies verzorgen hoor!

Liefs en veel plezier gewenst,
    Paul en Anja

• 01 Januari 2012 - 23:20

Jacqueline:

Hoi naaste buurmeiden, nu ff heel ver weg
    Wij 4tjes Ton,Jacq, Lonneke en Valerie wensen jullie een supergoed 2012
    Mooi Vuurwerk hadden ze hier achter in de nieuwe wijk, we hebben wel gezien waar het geld zit hihihi
    Volgend jaar moeten jullie zelf maar kijken hoor
    Jullie zijn al weer aan het aftellen, er ligt een hele stapel op jullie te wachten en de plantjes missen jullie heel erg !!!!
    Hoop dat jullie nog mooie dingen zien en mooi werk mogen doen .
    hebben jullie ook een prive mail om te mailen ?
    skypen jullie ook trouwens, lijkt me wel een keer leuk.
    We horen of lezen het wel
    Fijne tijd nog ff xxx van ons

• 02 Januari 2012 - 14:17

Kim:

@ Jacqueline We hebben zeker een prive mail adres. Kimvdhout@gmail.com of Mheldens@gmail.com. Ook hebben we skype kimmetjuhh87 is mijn naam daar.

• 04 Januari 2012 - 12:10

Merel:

Hee kim en de rest!!:)

Wat een super mooie fotos!!
    Hoop dat jullie een beetje een fijne jaarwisseling hebben gehad!:)
    Geniet verder daar!!!

Liefs Merel