National park en Fathepur Sikri - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu National park en Fathepur Sikri - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu

National park en Fathepur Sikri

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Veroline, Marjolein & Kim

17 December 2011 | India, Agra

Eergister hadden wij weer een leuk uitstapje. Mrs. Surat had voor ons de taxi geregeld voor de hele dag en ze had een aantal bezienswaardigheden voor ons gepland. Wij begrepen nog niet zo goed welke dit waren. Nadat we ’s ochtends de pups hadden verzorgd stapte we rond 9 uur in de taxi en na een uur rijden waren we bijna op de plek van bestemming, maar het laatste stukje stapte we over in een rickshaw. Dit is een 3wieler met een bankje en een fiets ervoor. Twee oude Indische mannetjes fietse ons het national park in. Wij waren blij verrast want wij hadden niet verwacht dat we naar een national park zouden gaan deze dag. Het was een vogelpark genaamd Keoladeo. De Indische mannen die ons 2 uur lang door dit park fietse vertelde vanalles over de vogels in het park en stopte steeds abrubt als ze een vogel zagen. Erg leuk! We hebben roofvogels gezien, ijsvogels, allerlei hele kleurrijke of grappige vogels, heel veel ooievaars en ook antilopen en gazelles.
Het park is groot genoeg om er 3 dagen lang door heen te fietsen maar wij hadden helaas maar 2 uurtjes.

Hierna bracht de chauffeur ons naar een leuk Indisch restaurantje waar wij heerlijk (maar ergg pittig!) hebben gegeten.
Vervolgens gingen we naar de volgende bezienswaardigheid: De Fatehpur Sikri. Om hier te komen moesten we eerst een stukje met de Tuktuk en een busje. De Fatehpur Sikri was een stad van de koning Akbar en zijn 3 vrouwen. 1 van de vrouwen was Moslim, 1 Hindoe en de derde was Christen. Alle 3 kregen hun eigen paleis binnen de stad en door de hele stad zijn tekens van alle 3 de geloven verwerkt. Akbar kon geen kinderen krijgen en had daarom een heilige ingeschakeld waardoor zijn vrouwen wel kinderen konden krijgen. Uit dank hiervoor bouwde hij een soort van mausolieum, de moskee. Buiten de 3 vrouwen waar hij mee getrouwd was had hij nog 300 andere vrouwen waar hij zich mee vermaakte. De muur die bij het paleis van Akbar hoort is 10 km lang en de moskee binnen het terrein heeft de hoogste poort van India. Binnen deze moskee konden wij een laken kopen en werden we gezegend waarna wij een touwtje aan 1 van de ramen van de moskee knoopte en een wens konden doen. Nou afwachten of onze wensen uit gaan komen ;)
Ook had Akbar een olifant. Akbar deed niet aan ophanging als straf, maar liet zijn olifant mensen doodtrappen. Toen deze olifant overleed is er voor hem ook een monument gebouwd, de Hiran Minar heet dit monument.

Op de terugreis zijn we nog even naar de Easyday geweest, dit is de supermarkt waar we wekelijks onze boodschappen doen.

Toen we weer bij PFA Agra waren, waren we blij ‘onze’ pupselkinderen weer te zien, we hadden deze dag de zorg uit handen moeten geven want we hebben inmiddels al bijna 2 weken pasgeboren pups waarvan de moeder is overleven onder onze hoeden. Ze zijn nu 17 dagen oud en deze moeten dus om de paar uur melk krijgen (dus ook ’s nachts). Maar alles was gelukkig goed gegaan deze dag. Kim zal in ons volgend blog meer vertellen over deze en inmiddels veel nieuwe andere pups die we extra zorg geven.

Vandaag was er een hele leuke verrassing voor ons. Mrs Surat vertelde dat er een pakketje was voor ons. Dit bleek een pakket te zijn die de moeder van Kim had gestuurd met allerlei lekkers en leuke dingen zoals o.a. kerstkaarten van haar ouders, broertje, zusje, tante, oma enz. chocolade letters, pepernoten, verband, thermometers, snacks e.d. voor de honden, kerstversiering en noem maar op. Erg leuk en heel erg bedankt hiervoor!

• 17 December 2011 - 16:41

Ben En Marion:

Hoi Meiden
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen, en fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad.
    Zo zie je toch nog iets van India, en is het niet alleen maar werken., en wat een luxe als je door 2 mannen door het park gereden wordt, en dan ook nog allerlei dingen uitgelegd krijgt.
    Zijn benieuwd naar de foto,s.
    De wens die jullie gedaan hebben, hopelijk gaat ie in vervulling, want dat verdien jullie hoor

Fijn dat ons Sint-Kerstpakketje aangekomen is, geniet er maar lekker van, vooral van de oerhollandse Unox rookworst
    Veel liefs van ons.
    Mama en Ben, en de hondenkoekjes zijn van Benji voor jullie puppies, en ook een dikke knuffel

• 17 December 2011 - 16:56

Ben En Marion:

Wat een mooie foto,s zit ze nu te kijken, terwijl jullie er steed bijzetten, dus dat gaat snel.
    Echt de toerist uithangen Marjo, leuk.

• 17 December 2011 - 17:44

Frank En Vera:

Heel leuk dat jullie toch nog zoveel kunnen zien van India,tussen het harde werken door. Wel leuk dat jullie een verrassingspakketje van Kim haar ouders kregen nu lekker op gaan snoepen.

• 17 December 2011 - 19:47

Nicolette:

Wat een mooie verhaal. De foto"s zijn ook zo mooi. Ik vond het leuk dat jullie een pakket kregen.
    We zijn jullie toch niet vergeten. Ik wens jullie alvast een hele fijne kerst en een gelukkig
    nieuwjaar toe.

Groetjes van je Lieve tante Nicolette. xxxxxxx

P.s. Kusjes voor jullie goede werk dat jullie daar doen.

• 17 December 2011 - 22:12

Bert En Anneke:

Hoi dames,

Gisteren van Marion jullie site van jullie reisverslag gekregen.
    Erg interessant wat jullie allemaal meemaken, doen, maar ook zien. En super om dat zo te kunnen lezen. Heel veel succes met de dieren en geniet tussendoor zo veel mogelijk van India, de omgeving en de bewoners.
    Groetjes

• 18 December 2011 - 11:35

Eef:

ohhh lkkr wat hollands snoepgoed ;) smullennnnnn
    Ennuh die uitjes zijn wel spectaculair hor ! mega gaaf :)
    Leuke foto's met wéér een leuk verhaal!
    Keep up the good work ennuhh geniet en heel veel succes met die boefjes daar
    en de mooie trips en ervaringen !!
    x

• 18 December 2011 - 21:40

Rens:

ha dames!
    leuk dat het pakketje dan eindelijk is aangekomen, we zaten hier al in de stress omdat de tracktracer nog steeds aan gaf dat het bij de douane was! echt raar om te zien dta die koeien daar zo door de heuvelstraat heenlopen, hier niet gewend! fijn dat jullie het er daar toch goed van afbrengen, heb je wel verdiend na dat harde werken!
    hoorde van s mam dat jullie met kerst een paar dagen vrij zijn, dus toch niet wat anders aan je hoofd! veeel succes nog!
    xxx