De dieren in PFA - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu De dieren in PFA - Reisverslag uit Agra, India van Veroline, Marjolein & Kim - WaarBenJij.nu

De dieren in PFA

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Veroline, Marjolein & Kim

26 November 2011 | India, Agra

In de opvang van PFA zitten veel verschillende dieren. Ik zal proberen "kort" wat over ze te vertellen.

De grootste groep dieren zijn de honden (ongeveer 60a70). De meeste lopen allemaal los op het terrein, ze mogen gaan en staan waar ze willen. De poort van de opvang staat open dus de honden kunnen, als ze willen, gewoon weg gaan. Overdag gaan sommige een paar uur op avontuur en komen voor dat er gevoerd wordt weer terug en slapen dan hier op het terrein. Er zitten veel leuke honden bij en we zijn al erg populair bij ze, ze weten namelijk dat wij ze knuffelen en aandacht geven en dat is iets wat ze eigelijk te weinig tot niet krijgen. In de Indische cultuur is het namelijk vrij ongewoon om honden te knuffelen en lief te hebben zoals wij dat kennen. Ook zitten er verschillende (deels)verlamde honden, deze zitten in groepjes in aparte verblijven om problemen met de andere honden te voorkomen. Wij hebben van Mevr. Surat de verantwoordelijkheid voor deze en de blinde honden en de puppies gekregen. Deze hebben wat extra zorg nodig en die krijgen ze dan ook zeker.

In de stal op het terrein leven een groep koeien (ong 30), 7 ezels en 2 paarden samen. De koeien zijn hier een stuk mooier dan de koeien die we kennen in Nederland. Sommige koeien zijn versierd en hebben een strik om hun horens of een bel om hun nek. Overdag lopen ze in een paddock buiten en savonds gaan ze met heel de groep naar binnen. Het is erg mooi om te zien hoe ze samenleven, vannochtend zagen we een koe een ezel helemaal schoonlikken op een manier zoals ze eigenlijk haar jong zou schoonmaken. De koeien worden bij PFA Agra gebracht als ze ernstig gewond zijn, de meeste hebben gapende wonden of hebben hoefproblemen. In feite komen de koeien hier om hier te sterven, ze zijn zelden nog te genezen. Dit geldt eigenlijk voor bijna alle dieren die bij PFA Agra komen, ze naar PFA Agra gebracht als andere praktijken de dieren niet meer willen of kunnen behandelen, voor hen is PFA Agra de laatste rust plaats. Euthanaseren gebeurd hier niet, dus jullie kunnen je voorstellen dat we veel leed zien hier.

Ook zitten er momenteel 3 apen hier. 1 blinde, 1 jong en de 3de is nog onbekend omdat hij vandaag pas is binnengebracht. Het was voor ons even wennen omdat we alledrie geen ervaring hebben met apen. Ze zijn erg schuw en soms komt alleen de kleine even kijken of je toevallig geen stukje banaan voor hem hebt.

Ik zal via wat foto's een beetje een beeld van de dieren hier laten zien.

• 26 November 2011 - 16:45

Ben En Marion:

Fijn dat jullie alles zo duidelijk onschrijven, daardoor krijgen wij ook een beter beeld over PFA Agra.Ga zo doer, want wij zijn heel nieuwgierig, naar alles wat jullie meemaken daar.
    Zitten wel veel schatjes tussen, en die honden snappen dus heel goed, dat ze als ze terugkomen eten krijgen, is dan toch een soort van thuis voor ze.Knuffel ze maar lekker, want dat verdienen ze.
    Na deze periode zullen jullie ook vast weer alles van apen weten.
    Wel triest voor de koeien
    Groetjes van ons en een dikke knuffel van Benji

• 26 November 2011 - 19:02

Nicolette:

Het is fijn om te zien wat voor werk
    jullie moeten doen. Doe de honden
    maar lekker verwennen, dat hebben
    ze wel verdiend. Tevens zal het leer-
    zaam zijn om wat van apen te leren.
    kim, marjolein en veroline nog veel
    succes met jullie werk. Heel veel
    groetjes van Nicolette.

• 26 November 2011 - 20:02

Denise:

Aah leuk om er een paar aapjes bij te hebben!
    Het is daar toch lekker weer? omdat er paar honden onderkoeld waren??
    Hebben jullie ondetussen al last van jullie rug, met dat bed van jullie! haha maar wel leuk dat jullie de site zo goed bij houden, leuk om te lezen hoe het daar is!
    Kussieeee van je zussie!! xx

• 27 November 2011 - 03:29

Kim:

Ik ben nog vergeten te vermelden dat Logan het helaas niet gered heeft. Hij was erg zwak en gistermorgen hebben we hem dood in zijn mandje gevonden..

• 27 November 2011 - 10:46

Ben En Marion:

Daar is maar 1 woord voor SHIT
    Jullie hebben gedaan wat je kon, maar helaas heeft het zo niet mogen zijn.
    Heel erg

• 28 November 2011 - 12:06

Dennis En Eveline:

Jemig zeg wat een dierenleed, heftig allemaal! We zijn blij dat de beestjes die het niet redden in hun laatste dagen door jullie goed en lief verzorgd worden.

Leuk dat er ook nog wat andere dieren naast de honden zijn. Hoe is het eten en het slapen daar?

Succes en ga zo door!

• 28 November 2011 - 12:21

Hallo Veroline:

Hallo veroline.
    Hoe is het daar in india.
    Is het er erg mooi .
    Ik hoop dat het je naar je zin heeft daarzo.Is het weer n beetje goed daarzo.Wij wensen je veel sucses veders in india.
    Heel veel groetjes van Ome sjaak en Tante lian parama en remy en joshua.

• 28 November 2011 - 14:32

Akim:

Vrij ongewoon om honden te knuffelen en lief te hebben :( die arme dieren :( Gelukkig geven jullie ze wel knuffels en liefde, ik hoop dat de mensen daar ook een beetje van dat kunnen oppikken want dieren alle dieren hebben liefde en zorg nodig

Groetjes uut Vlissingen X

• 30 November 2011 - 15:14

Stephanie/buurvrouw:

Pfff wat een armoede daar, die arme dieren! :(
    En wat naar dat euthanasie niet gebeurd.. soms is het toch echt nodig :(

Geef ze nog maar extra veel knuffels, vanuit nederland!
    Liefs, Steef xxxxxxxx